Podvozek: Jak na výběr

Alespoň pro nás to takové bylo. Spousta diskuzí a dumání, shánění a studium informací, okoukávání z videí (protože v Česku moc dostupných info není, a písemně už vůbec). A pak padne zásadní rozhodnutí: Tenhle podvozek chceme. V českých luzích se hodně používají podvozky svařené na míru. Počítá se s tím, že na silnici nemohou, že se celý dům bude převážet jako nadměrný náklad. Jejich funkce je tedy opravdu pouze jako podlaha domu.

Pro nás bylo rozhodnutí v tomhle směru celkem jasné. Chtěli jsme podvozek, který bude smět na silnici (bude mít potřebnou homologaci). Na trhu jich zase tolik není, a velký prim hraje holandská rodinná společnost Vlemmix. Jeden model dělají přímo pro tiny house – a to je on! 🤩 👇🏻 💙

Tiny house podvozek od holandské firmy Vlemmix

Homologovaný nebo svářený na míru? Cenově to vyjde na stejno
Jak vybrat? Dobré je zvážit, na co podvozek vlastně potřebujete. Pokud máte svůj pozemek, nebo víte, že dům nebudete vícekrát stěhovat, můžete využít svařovaná řešení, která vám šikovný řemeslník vyrobí na míru. Nevýhodou řešení je, že pravděpodobně nebudete mít celopozinkovou úpravu, která zabraňuje reznutí materiálu (a ztrátě mechanických vlastností, atp). Svařené podvozky zpravidla bývají těžší, než ty homologované. Každopádně je dům potřeba převážet v módu nadměrného nákladu, což rozhodně něco stojí (zjistěte si tyhle info předem).

Pokud, podobně jako my, nevíte, kde váš domek bude ve výsledku stát, ani zda se nebudete stěhovat vícekrát, zvažte variantu homologovaného podvozku. Výhodou je, že domek – samozřejmě se správným řidičákem – odvezete sami, a dostanete jej i tam, kam těžká technika s domem ve formě nadměrného nákladu nezajede. Důležitým aspektem je technická kontrola – na tu podvozek s domem nemůže. Domek tedy z podvozku bude třeba jednou za čas zvednout (tato řešení jsou běžná například v Austrálii).

Díky pozinku podvozek má skvělou životnost, prostě vám nezrezne. Vlemmix zaručuje skvělou kvalitu zinkování. Tu nám potvrdil i mistr kovář, který se nad naším podvozkem zvládl rozplývat asi 20 minut 😀 (A potom se na něj chodil ještě zálibně dívat v průběhu prací). Zároveň má homologovaný podvozek schválenou konstrukční nosnost, která garantovaně unese celkové zatížení a zvládne jízdu po silnici.

Obě varianty jsou si cenově velmi podobné (dle informací od lidí, kteří si podvozek nechávali svařovat vs naše vlastní zkušenosti).

Tiny house + auto = náklaďák

A to už je ono! Naše cesta do Holandska. Díky kamarádovi se správným řidičákem, který navíc každou příležitost k řízení vítá, jsme si mohli roadtrip Plzeň – Asten – Plzeň uspořádat sami, a neplatit dopravu. A bylo hotovo. Máme podvozek – začínáme opravdu stavět! 🤩 🏡 💪🏻

Comments are closed.