Základní konstrukce: Podlaha

Jak jsme stavěli podlahu? Náš postup se možná malinko liší od domků, které zůstanou celou dobu na podvozku. My si tím jisti nejsme, minimálně na technickou je třeba jezdit bez nákladu = bez domu. Proto jsme hledali řešení, kdy budeme moci celý dům zvednout o kus nad podvozek, s podvozkem odjet pryč a domek na něj posléze znovu posadit.

Všechno to začalo výpočtem statika. Řešením našeho zdvihacího problému jsou dva trámy, které prochází napříč konstrukcí. Dům budeme zdvihat na obou stranách na 4 místech, celkově tedy na osmi bodech.

Náš základový trámek je tak trochu macík. Jde o BSH hranol 160x120x7200mm. Je tedy o něco silnější, než by musel být. V době, kdy jsme trámy typu BSH sháněli, bohužel nebyly k dostání ty, které jsme potřebovali. Ponaučení: Tyhle věci objednat předem.

Na fotce níž ho právě připravujeme na zkracovací řez, náš podvozek má 7 metrů.

Konstrukce podvozku je kromě 2 hlavních trámů tvořená mezižebry z KVH hranolů (120×40 mm), která od sebe jsou vzdalena akorát na výplň konopnou vatou. Rozteč je tedy 58 centimetrů (vatový blok má 60 centimetrů, o 2 centimetry ho celkově stlačíme, aby v okně dobře seděl).

KVH hranoly dotváří konstrukci i z vnější strany hlavních trámů. Blatníky ji rozdělují na dvě okna. Nad blatníky plánujeme přidat ještě KVH hranoly na plocho, abychom doplnili boční konstrukci, na kterou budeme montovat rastry stěn, které vidíte na fotce vlevo.

Zatím jsme nezmínili podlahu, na které BSH KVH hranoly budou ležet. Jde o laminovanou vodovzdornou překližku v síle 9 mm. Pod ni ještě přijde PVC plachta, která má za cíl izolovat podlahu od vlhkosti při jízdě, ale také chránit před vegetací, která dokáže spodní část narušit. Z jiných řešení jsme hodně viděli v používání plastové desky, nebo kovové pláty.

Comments are closed.